Опубликован 2025-06-19

METHODS OF DEVELOPING HEARING-SPEAKING SKILLS

METHODS OF DEVELOPING HEARING-SPEAKING SKILLS

Аннотация


Before proceeding to outline the methodology of grammatical and lexical skill formation, it is necessary to consider two general issues concerning the work at this stage. The formation of a skill with all its inherent qualities, especially automaticity, stability, flexibility and relative complexity, requires certain conditions. Since conditions are created in exercises, it becomes clear that special exercises are necessary for the formation of speech skills. These exercises must meet certain requirements derived from the principles of the communicative method.

Как цитировать


Космуратов, А., & Тукмирзаева, . А. . (2025). METHODS OF DEVELOPING HEARING-SPEAKING SKILLS: METHODS OF DEVELOPING HEARING-SPEAKING SKILLS. Журнал иностранных языков и лингвистики, 4(1). извлечено от https://natscience.jdpu.uz/index.php/fll/article/view/10926

Библиографические ссылки


Passov E.I. "Communicative method of teaching a foreign language", M. 1985.

Skalkin V.L. "Communicative exercises in English" M., 1983

Shubin U.P. "Language communication and foreign language teaching", M. 1972.

Rogova G.V. "Methodology of teaching English", L., 1995.

Potebnya A.A. "Thought and Language" complete collection of works. 1996.

Saparov, S. P. (2015). LINGOCULTUROLOGY AND PHRASEOLOGICAL UNITS AS LINGOCULTUREME. Teoretičeskaâ i prikladnaâ nauka, 5(25), 173-176.

Сапаров, С. (2024). Ingliz va qoraqolpoq tillarining metaforik xarakterdagi komparativ frazeologik birliklari. Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования, 1(1), 151-153.

Сапаров, С. П. (2022). ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ АНГЛИЙСКОГО И КАРАКАЛПАКСКОГО ЯЗЫКОВ. ХАБАРШЫСЫ, 3, 195

Авторы


Алтынбек Космуратов

Ө.Жәнібеков атындағы ОҚПУ

Айгерим Тукмирзаева

Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

Powered by I-Edu Group