Аннотация
Ko‘p yillardan beri ta’limdagi tilning o‘rni tadqiqotlar markazida bo‘lib kelmoqda va bu mavzu turli jihatlari bilan o‘rganib chiqilgan. Dunyo bo‘ylab olimlar tilning ta’limiy kontekstdagi funksiyasini tushunishga doimiy qiziqish bildirganlar. Bu borada turli usullar ishlab chiqilgan bo‘lib, ular orasida umumiy til rivojlanishini, xorijiy va ikkinchi til sifatida til o‘zlashtirish jarayonlarini o‘rganish ham mavjud. So‘nggi yillarda tobora ko‘proq e’tibor tortayotgan sohalardan biri -bu tilga ongli munosabat (language awareness). O‘quv dasturiga ko‘ra, tilga ongli yondashadigan o‘qituvchi nafaqat tilning namunasi (rol modeli) bo‘lib xizmat qiladi, balki o‘zining fani uchun xos bo‘lgan tilni ham o‘rgatadi. Bugungi kunda innovatsion, talabchan va kelajakka yo‘naltirilgan til ta’limiga qaratilgan urg‘u, tilni o‘qitish va o‘rganishga yanada keng qamrovli va yaxlit yondashuv zarurligini ko‘rsatmoqda. Bunday yondashuv tilning lingvistik, sotsiomadaniy va individual jihatlarini hisobga olishi, hamda tinglash, gapirish, o‘qish va yozishni birgalikda qo‘llagan holda, haqiqiy hayotdagi til holatlariga asoslanishi kerak.
Как цитировать
Библиографические ссылки
Bolitho, R. (1998). Language awareness in the English classroom. English Teaching Professional, 6, 3-6.
Borg, S. (1994). Language awareness as methodology: Implications for teachers and teaching training. Language Awareness, 3,2,61-73.
Donmall, B. G. (1991a). Old problems and new solutions: LA work in CSE foreign language classrooms. In C. James, & P. Garrett (Eds.). Language Awareness in the Classroom (pp. 107-122). London: Longman.
James, C., & Garrett, P. (1991). The scope of language awareness. In C. James, & P. Garrett (Eds.). Language Awareness in the Classroom (pp. 3-20). London:Longman.
Wright, T. & Bolitho, R. (1993). Language awareness: a missing link in language teacher education? ELT Journal, 47, 4, 292-304.
Сапаров, С. П. (2015). Лингвокультурология и фразеологические единицы как лингвокультуремы. Theoretical & Applied Science, (5), 173-176.
Saparov, S. P. (2015). LINGOCULTUROLOGY AND PHRASEOLOGICAL UNITS AS LINGOCULTUREME. Teoretičeskaâ i prikladnaâ nauka, 5(25), 173-176.
Сапаров, С. (2024). Ingliz va qoraqolpoq tillarining metaforik xarakterdagi komparativ frazeologik birliklari. Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования, 1(1), 151-153.
Сапаров, С. П. (2022). ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ АНГЛИЙСКОГО И КАРАКАЛПАКСКОГО ЯЗЫКОВ. ХАБАРШЫСЫ, 3, 195
Авторы
Palzada Baxieva
Nukus State Pedagogical Institute named after Ajiniyaz
Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.