Аннотация
In recent years, the demand for English language education has increased globally, and many countries have introduced English instruction at younger ages. Children, especially those between the ages of 3 and 8, have the ability to acquire a new language more naturally and effortlessly than adults. This is due to their brain plasticity, curiosity, and the lack of fear in using a new language.
Как цитировать
Warning: include(/home/journals/sites/journals/public/cache/fc-pluginSettings-1-usagestatsplugin.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/journals/sites/journals/public/lib/pkp/classes/cache/FileCache.inc.php on line 46
Warning: include(): Failed opening '/home/journals/sites/journals/public/cache/fc-pluginSettings-1-usagestatsplugin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in /home/journals/sites/journals/public/lib/pkp/classes/cache/FileCache.inc.php on line 46
Библиографические ссылки
Brewster J., Ellis G., Girard D. The Primary English Teacher’s Guide. – London: Penguin English, 2002. – 240 p.
Bisenova A. TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS USING A TOTAL PHYSICAL RESPONSE (TPR) METHOD //НАУКА и ОБЩЕСТВО. – С. 69.
Cameron L. Teaching Languages to Young Learners. – Cambridge: Cambridge University Press, 2001. – 256 p.
Ellis R. Instructed Second Language Acquisition: A Literature Review. – Wellington: Ministry of Education, 2005. – 45 p.
García Mayo M. P. (Ed.) Learning Foreign Languages in Primary School: Research Insights. – Bristol: Multilingual Matters, 2017. – 304 p.
Harmer J. The Practice of English Language Teaching. – 5th ed. – Harlow: Pearson Education, 2015. – 446 p.
Lightbown P. M., Spada N. How Languages Are Learned. – 4th ed. – Oxford: Oxford University Press, 2013. – 256 p.
MASHARIPOVA F., SAPARBAYEVA G., MAMIRBAEVA D. Enhancing learner autonomy in ELT through effective lesson planning in Uzbek schools. – 2024.
Pinter A. Teaching Young Language Learners. – Oxford: Oxford University Press, 2006. – 200 p.
Shin J. K., Crandall J. A. Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. – Boston: National Geographic Learning / Cengage Learning, 2014.
Tajieva A., Babaniyazova N. Personality as an important factor in foreign language learning.
Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.
Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.
Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.
Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.
Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.
Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).
Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).
Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).
Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).
Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).
Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.
Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).
Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/7/1
Авторы
Gulruxsor Egambergenova
Nukus State Pedagogical Institute named after Ajiniyaz
Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.